سوالات رایج

نان سمیت چیست و تفاوت آن با سمیت ترکیه؟

نان سیمیت یک نان کم شیرین با کنجد فراوان با بافت نسبتا ترد هست که بسیار مغذی و برای صبحانه و عصرانه مناسب می باشد

تفاوت بسیار زیادی با نان سیمیت ترکیه دارد. سیمیت ترکی بافت کمی نمکی و خشک دارد که به ذائقه ما ایرانیها خوشایند نمی باشد و کسانی که به کشور ترکیه سفر کرده باشند این تفاوت طعم را تجربه کرده اند.

موسیلی با جو پرک فراوری شده است ولیکن گرانولا با پرک جو دوسر. عزیزان مطالعه بفرمایید که جو دوسر با جو معمولی تفاوت دارد.

 

کینوا یک غله با کیفیت غذایی بسیار بالاست. مصارف زیادی دارد و طعم خاصی ندارد و نیازمند پخت ده دقیقه ای میباشد. نوع خارجی آن کیفیت بالاتری نسبت به ایرانی دارد .

عزیزان توجه داشته باشین که گاها پرک ، بلغور و دانه کامل بجای غلات اشتباه گرفته می شوند و تصور میشود مثلا بلغور نوعی غله میباشد.درصورتیکه پرک به عمل پرس شدن غله و بلغور به عمل خرد شدن غله می گویند و دانه کامل هم یعنی فرم ظاهری کامل غله .بنابراین پرک جو فرم پر پر شده و له شده آنست . بلغور جو ، گندم و هر غله دیگری فرم خرد شده آنست.

دوستان مصارف گرانولا بستگی به سلیقه و نوع رژیم غذایی هر فرد دارد. می‌توان گرانولا را با ماست رژیمی ، با ماست میوه ای و همچنین به عنوان طعم دهنده جو دوسر به همراه شیر یا ماست استفاده کرد.

سیس رایس برنج پف داده شده و متراکم شده می باشد با طعم‌های مختلف. با پنیر یا کره بادام زمینی یا هر نحوه دیگری که مورد پسند است مصرف می‌شود.

دوستان جو دوسر با جو معمولی کاملا متفاوت است و اسم دیگر آن یولاف می‌باشد .

طبع معتدل و بافت بسیار نرمی دارد و جایگزین خیلی خوبی برای جو معمولی می باشد. این غله به علت اینکه موقع رویش دوشاخ می روید و شکل ظاهری آن شبیه جو معمولی میباشد به جو دوسر شهرت یافته و قیاس آن با جو معمولی مثل قیاس غله برنج با گندم می باشد.

 

جو دوسر یک غله با طبع معتدل با خواص غذایی بالا و ملین میباشد . طرق مصرفی بسیار زیادی دارد .از مدل با پخت تا غیر پخت موجود هست در بازار

عزیزان منظور از ملین بودن یعنی دارای فیبر زیاد میباشد که میدانیم برای بدن بسیار لازم هست.

نان روغنی یا قندی به دلیل داشتن سبوس زیاد و همچنین روغن در بافت آن تیره دیده میشود.

 

نه تنها هیچ یک از نانهای ما بلکه هیچ یک از شیرینیهای ما حاوی جوش شیرین نیست.

 

عزیزان اساسا هیچ نوع خوراکی نقش لاغر کنندگی ندارد و صرفا برخی از محصولات غذایی کم کالری تر هستن و برخی چون فرایند هضم طولانی تری دارند احساس سیری بیشتری ایجاد می کنند لذا فرد تمایل کمتری به خوراکی پیدا می کند از این رو آن محصولات غذایی که نان جو از آن دسته می باشد به نان رژیمی معروف شده اند.

نان تازه را داخل فریزر نگهداری فرمایید و قبل از مصرف به میزان مورد نیاز از سه الی چهار ساعت قبل خارج نمایید و درصورتیکه توستر دارین یا آون توستر ، (جهت گرم کردن) هر زمان یک نان تازه خواهید داشت.

پروتئین این تست از پودر هسته خرما ، سفیده تخم مرغ و تخم کتان می باشد.

نان به اصطلاح خمیر ترش ، نانی است که با مواد خمیر ترش تهیه شده است که فرایند تخمیر طولانی داشته لذا از ارزش غذایی بالایی برخوردار هست . نانهای دیگه در فرایند تولیدشان از خمیر مایه استفاده می شود وتخمیر کوتاه تری نسبت به خمیر ترش دارند . بسیاری تصور می کنند نان خمیر ترش یک نان ترش مزه است که کاملا این تصور اشتباه است یا احساس می کنند با خوردن نان ترش دچار ریفلاکس یا هم ترش کردن معده می شوند که اینهم تصور اشتباهی است.

نان چاپاتا یا نام درست آن چیاباتا یک نان ایتالیایی است که در دسته نانهای خمیر ترش و فرایند تخمیر طولانی میباشد.

نانهای جو به دلیل اینکه در فرایند آرد کردن دانه جو سبوس گیری نمیشود بنابراین حاوی سبوس هستند.

علت تیره بودن نانها استفاده از یک نوع بهبود دهنده به نام روگنا می باشد که پودر تیره است که دارای ارزش غذایی می باشد. لذا مصرف آرد جو یا سبوس دلیل تیره بودن آن نیست و اشتباه تعبیری است .
آرد جو وسبوس فقط نان را کمی زرد رنگ یا کرم رنگ می کند.

آرد جو یک آرد سنگین است که از یک حدی بیشتر نمی تواند حجم بگیرد بنابراین تهیه نان باگت یا هر نان حجیم دیگری با آرد جو امکان پذیر نیست مگر اینکه درصد بسیار اندکی در آرد گندم اضافه شود.

نانهای سبوسدار گاها آرد جو ( با درصد اندک ) دارند ولی الزاما نانهای سبوسدار نان جو نیستند ولیکن نانهای جو به دلیل اینکه دانه جو هنگام آرد شدن سبوس گیری نمی شود ، حاوی سبوس هم هستند.

دوستان چیزی به نام شیرینی رژیمی نداریم، اگر اینطور بود اصلا اسمش شیرینی نبود .فقط برخی از شیرینی ها با مواد اولیه کم کالری تری تهیه می شوند.